Wednesday, July 7, 2010

Meting....Meting....Meting

Salam 1 Malaysia....

Tepat kul 9.30 pagi tadi aku attend meting utk kawlan kredit bagi negeri JOhor. Agak tensi gak la...aku plg malas lau nak masuk meeting ni....ye la nak kena study sume hutang n berapa kutipan ....meting di pengerusikan oleh PFWS (pengarah FAMA Wilayah Selatan) tp aku patut berterima kasih pada team aku coz sudi masuk membantu untuk menjawab soalan kenapa, mengapa, bagaiman....adoyai penat beb....hehheheh.tp dah ni keje aku n sumber rezki aku...aku xleh nak merungut je xberkat lak...tul x?

Hari ni dah la bangun lambat kul 8 aku baru bangun dengan solat subuh melayang....adoyai apa la nak jadi pada aku ni....tu la bahana terlena kul 11 mlm td, smpi org umah aku sms kat aku kt xwish nite pun.....sory sgt2 syg i smlm mmg penat gila..dah la blk kul 8 smlm n singgah pasar tani ......after that blk umah....tu yang terlentang sambil basuh baju....sambil dok layan blog terus lena smpi ke pagi....maybe terlalu penat otak kot....

tp pagi ni aku xpunch....apa la alasan aku nak bagi ni...adoyai...sblm masuk meeting aku g pekena air dulu kat kedai akak dpn opis FAMA Johor ni..aku jarang sgt minum sini coz xde variety dlm makanan....hehehe cerewet kan? tp tu la aku....pas tu stdby meting...masuk2 je kami ahli meeting dihidangkan Nasi lemak Ayam beb....alas smpi ptg la ni.....tp perbincangan n pertanyaan di jawab oleh team edaran ar....lau diorg xde selalunya aku akan jwb segala....tp selalunya aku selalu pusing....maaf bos coz terpaksa menipu...heheheh tipu sunat la katakan.....hehehehehe.....

Tp yang aku xleh blah tu bos baru aku tu apa yg aku jwb tu la dia jwb blk kat PFWS....aku hangin je....dah la org sume dok tnya kat aku...smpikan peruntukkan pun aku ke nak kena jwb...tu tugas Pengurus Depoh la kot....lau cm tu baik la gaji dia bagi kat ktorg je yg bekerja.....sume xtau...tp aku plg ingt smpi skng ayat dia..aku bwk assitant biar la dia yg jwb.....Hello ko as a bos ko la perlu amik tau dari A - Z ni x....aku lak kena tipu ...aku penat la cm ni wei...org dok ckp pasal hal hutang leh lak wat muka toyek je(bodoh je) sakit hati beb, naik berbulu je.....

tp rileks k, aku anggp ni sume pembelanjaran berguna utk aku di hari muka....aku skng layan je la....janji surat tukar aku dia dah sain...tu yang paling penting....tp yg paling aku skt hati ...langsung xnak amik tau keadaan kami yang bertungkus lumus nak cari sales....tp bila part nak wat claim laju je....padahal habuk tarak.....

adoyai aku ni asyik wat tambah dosa je...ye la dok membenci org n seolah merungut....k la u ols aku dah xnak cite lagi sal ni....ape yang plg penting skng ni aku hepi keje kat FAMA....coz byk menda aku blja....cara nak kawal diri...semua la...
hehehhehe

harap2 aku berjaya dalm hidup hasil aku byk blja kat sini.....kwn2 doakan kejayaan aku erk....aku syg sgt2 kat korg sume.......td meting tamat kul 12.30...sib baik xkena tiaw dlm meeting.....k la korg aku nak sambung wat keje nak hantar surat amaran, nak hantar permohonan pembelian bihun ke HQ... n sume la aku nak settle harini...maybe aku blk mlm lagi la kot....huhuhu

Salam Sayang buat semua.....dan doakan semoga aku tabah dalam menjalani kerja dan hidup aku sebagai umaat manusia yang xlari dari membuat kesilpan.....apa yang aku pk skng ni everybody is not perfect....so kepada kwn2 jgn la terlalu hidup membangga diri kerana tu la yang akan membuatkan kita alpa akan hidup kita yang sebenarnya sementara dan pinjaman sementara je.....sekelip mata leh berubah lau yang maha kuasa nak menguji org yang terlalu berbangga or sume la.....so ingtla kita semua umat islam berpegang kepada satu agama iaitu agama islam, satu kitab iaitu Al-quran, satu yang maha esa iaitu Allah,satu kiblat yang sama.

Ingat lah kita juga akan kembali bertemu nya bila ia suka....kita sbgi umatnya selalu la melakukan kebaikan n amal buatnye...kerana tu lah pembantu kita di akhirat kelak.......

4 comments:

InaYusoff said...

hehehe..sabar...
beselah FAMA kan..

ada yang okeh bila keje sini.
ada yang wat kita nak hangin je memanjang......

ape2 pon..
sabar selalu okeh!!!....

Syam Abdullah said...

INSYALLAH....

AyuJelitaz said...

wah! bz nye org ittew.... wakakakaka :P

Syam Abdullah said...

heheh saya yang menurut perintah la u.,....