Tuesday, July 6, 2010

hari Minggu Ku yang Lepas....

Salam kengkawan...

Sejak bergelar suami ni xpnh aku lekat kat umah sewa aku kat JB ni...mana tak nye hari jumaat je tepat jam 5.30 aku dah siap sedia untuk pulang berjumpa isteriku...
hehehehe tp minggu baru ni aku ke Muadzam shah...lau korg nak tau muadzam ni adalah kampung halaman isteriku...kali ni masa bersama fmly isteriku...yela sejak kawen ni baru ade masa untuk jmpa mak mertua n bapa mertua ku....yela dulu bujang masa tu d hbskan kepada benda yang xberfaedah melepak sana sini, tp kini masa aku byk to kelluarga, isnin jumaat lak keje...so masa tu mmg pack gila la...bkn senang bergelar seorg suami yg berjauhan dgn isteri ni....

aku blk jumaat yang lepas, pada mulanya aku call si ayien(isteriku) kata xjadi blk jumaat tp blk sabtu coz ade pogram....padahal aku nak wat suprise....dia sikit punye mrh hahahahah dia xtau yang aku dah beli awal lagi tiket n naik bus kul 6...sepanjang perjalanan aku, xlekang sms tanya dia bilanak gerak blk sume la, n then dia tnya kau lak kat mana...aku ckp la yang aku kat psr tani coz ada event....wal hal aku dlm bus dah....hehehhehehe punye la nak suprise kan kat dia...n dia mmg xbudget aku tipu dia.....n then bila nak smpi time tu kat simpang keratong xsilap aku...call la makmertua...kata jangan bgtau ayien yang aku dah nak smpi...tepat kul 11.15pm aku smpi di Muadzam shah ...time ni dia kat simpang Palong bersama abg ipar n kakaknye...pas tu kami pun makan nasi dagang dgn lauk ikan aya, serta pajeri nenas adalah feveret aku....wakakkakaka time kasih Ma coz msk makanan feveret ku....

Punye la baik punyer aku nyer plan langsung dia xterlintas yang aku wat cm tu...kul 12 dia smpi n tergamam bila lihat aku ade di muadzam....saat tu aku lihat muka dia hepi sgt...terharu sgt2 bila lihat dia tersenyum girang n gumbira ....maafkan ku syg xberniat utk menipu tp saje nak wat suprise utk u...

esok paginye, mula aku plan mak mertua ku soh buat serawa durian la pulut durian la....hehehe dia rela nak buat utk anak menantunya yang cerewet ni...tp kul 11lbh xsilap aku la...kami bertolak menuju ke triang menziarahi umah mak sedara wife aku adiknye bapa mertuaku....setibanya kami kat sana....fullamak ikan patin masak tempoyak tersergam indah tersedia utk di makan.....aku pun dah lama xmkn....aku mula2 tnya gak coz takut ade bau hanyir,,, tapi xde langsung baunye....sampai aku ratah cm tu je(rasa cm kucing lak) walhal ni bukan feveret makanan aku....

pas tu kul 5 kami bertolak blk muadzam...lama gila aku xblk muadzam last masa belajar dulu...aku belajar dulu kat poli muadzam amik sijil....n then pas tu baru sambung dip kat PSP. Pas tu kami singgah di pasar malam sabtu......mcm2 ade, aku sempat la shoping wallet utk isteriku...hehehe wlu murah janji dia hepi...n then kami blk umah .......

keesokan harinya, umah mak mertua ku didtgi tetamu iaitu moksu n fmly.....lagi la meriah jadinya....moksu ni kepala otak dia gila2 mmg best ar....bak kata org tua2 xkering gusi dibuatnya....ditambah lak karenah anah buah yang berumur setahun lbh yang penuh perangai laswaknya....kami asyik dok gelak je tgk karenahnya....hehehheheh

tepat kul 10 aku pun berak ke terminal bus muadzam....time ni haticm sayu je nak blk...rasa baru semalam je smpi dah kena blk....aku tgk muka my wife dah sedih....sabar erk syg nak wat cm ne....sebelum aku meninggalkan dia naik bus ....aku sempat la cium dahi n pipi serta kecupan mesraku buat isteriku yang tercinta.....

Lirik Lagu ” Kucupan Azimat “
Artis ” Ahmad Jais “

Terimalah Ucapan Berbisa
Selamat Tinggal Kasihku
Kanda Kan Pergi Kemedan Berjuang
Kerana Bangsa dan Nusa

Terima Airmata Kenangan
Tanda Cinta dan Ingatan
Pergi Kerana Seruan Negara
Mempertahankan Malaysia

Korus
Malam Perpisahan ini Mungkin Terakhir
Maaf Segala Batin Zahir
Izinkanlah Kanda Menyentuhi Bibirmu
Kucupan Azimat Bagiku

Selamat Tinggal Wahai Kasihku
Doakan Lah Kanda Pergi
Sentiasa Berbakti Sampai Kembali
Kepada Kasih Bersama

2 comments:

AyuJelitaz said...

aihh... entry u ni kan buat i nk kawen jam ni jugak... wakakaka... ;P

Syam Abdullah said...

hahah... u ni dah nape ayu jelita ...ke mmg dah xlama ni...dah ade org lamar erk?