Tuesday, October 27, 2009

Kisah Hidupku Di J.B dan Perubahan Dalam Hidupku



Salam kepada semua,




Ni la baru ade masa untuk syam menceritakan perjalanan hidup syam di tempat baru iaitu J.B coz skng ni la walau bz tp idea mencurah2 untuk berbloging ni.. mana xnye si ayu jelta n Bro Pika asyik mrh je coz blog syam dah bersarang ngan anai2. Heheheheheh




Pada mulanya bila dpt tau syam di transfer ke J.B ms induksi syam agak frust gl babi ar coz syam terlalu mengharapkan dpt kat HQ tp bkn rezeki syam pada masa tu. Nak xnak syam kn gi gak coz tu la rezki syam dan dah tertulis dlm hidup syam yg syam kn ke J.B gak... Masa tu sdh gile ye la nak kn tinggalkan kwn2 syam na fmly. Tp pelik walhal syam suka lau dpt dok jauh dr fmly... Maybe syam ade komitmen tu yg syam pk. Tp xpe syam sahut cabaran tu...




First day lapor diri syam dah kena pegi ke Felda Moakil sempena hari Peneroka Malaysia tp time ni sian gl kat bro pika coz kn tinggal sorg2 walhal ktorg dah janji nak g tgk wayang tp xkesampaian. Sory erk bro...... after blk dari moakil aku diberi tugas untuk handel program M3F iaitu Malaysia Fresh Fruit Festival di singapore. Sebelum aku bergerak ke singapore aku diberitahu kn wat pasport...Pas tu blk ofis aku kn handle dari segi hotel, baju pegawai terlibat dan pembahagian booth untuk usahawan. Penat gak ar...tp xpe pengalaman..




pas tu tibalah hari aku ke singapore..hepi gak ar tp penat tu xyah kira ar...ye la dari pagi smpi mlm berdiri dan hnya duduk masa lunch je..masa ni mcm2 karenah aku tgk gelagat org singapore. Coz sambutan sgt berbeza diaorg seolah-menungu program ni..org ramai gl sampai penuh wlu pun hari kerja tapi org tetap penuh sehingga kan jadi sesak seolah dlm pasar. time ni kita leh tgk mcm2 usahawan cuba wat utk promosi untuk tarik pelanggan. Tp kat sini makanan feveret ssh ar skt nak cr...kdg2 mkn meggi je...penat2 pun mlm tetap keluar bersiar di sekitar geylang tu.... tp ape2 pun wlu penat tp best gl ar coz jualan keseluruhan program tu hampir cecah 1juta ringgit tau....




After blk dari singapore aku kn lak ditukarkan ke unit Edaran Proses sebagai ketua unit kt situ. Mula2 cm tkt nak terima tp smpi bila n bila aku nak tau kemampuan kerja aku. Aku cm xcaya aku skng bos...wlu bkn bos besar tp tetap bos. hehehheh komitmen pun tunggi ar...Mula2 aku ikut staff g wat edaran. n tgk cm ne cr diaorg wat edaran.. Mula2 aku cm xhepi tp bl lama2 dah cekap aku hepi sgt.. Tugas pun dah mula bertambah dari mula belajar n skng ni dah kena wat report, arrange staff, arrange program dan mcm2 lagi la...tp agak pening gak la dr keje cmpany insurance ke Jawatan skng ni. cm ne nak wat promosi smpi cecah target la, ntah la insyalah aku leh wat. SO skng ni aaku ngah bz deal ngan manager Outlet yg Fama supply barang. Insyalah lau xde aral bulan Disember ni ada 1 program jualan besar-besaran di Uda Ocean Plaza Angsana aku hrp ia succces. Tp skng ni aku bz ngan in store promotion di key account. Maybe korg xtau ape tu in store promotion, ia adalah promosi dalam giant tu yg bagi tester kepada pelanggan yg dtg. Key account lak adalah pasaraya...hehehehheh




Skng ni, alhamdullilah syam dah selesa skt dok sini wlupun setiap minggu blk.. Lau korg nak tau kat sini kitaorg kdg2 msk sendiri kat umah. N time boring habis2 kuat ktorg kuar g Karoke n main boling. biasanya ktorg karoke kat Kedai Kak Ju. Dia ni baik sgt... karoke open la tp kat dlm kedai shop lot. N main boling lak dulu kat Plaza Angsana tp skng ni kat Danga City Mall cuma kat sini yang belum wat lagi ialah tgk wayang. hehehheh bile erk nak g tgk wyg ni,,, cm dah byk cite miss. Balik K.L lak byk wat aktiviti lain lak...huhuhuhu


No comments: