Thursday, February 24, 2011

Untukmu Sayang!!!!!!!!!!

Salam 1 Malaysia buat semua,

Di keindahan pagi yang mengasyikan ini tetiba menarik aku untuk menulis blog khas buat isteriku tersyg Nor Azlin Shafiee. b rasa belum terlambat bagi b untuk ucapkan Selamat Ulang Tahun yang ke 26. Bagi b u bb adalah orang yang terbaik untuk b. Untuk pengetahuan bb, b bahagia sangat bila bersama bb. Nape bukan dari dulu kita bercinta kan, inilah yang dikatakan takdir penentu segalanya, jodoh pertemuan ajal maut ditangan Allah s.w.t. Kini hidup b sudah lengkap bb. Lau pertengkaran tu adalah asam garam hidup dalam berumahtangga malah ia lagi akan mengeratkan hubungan kita kan bb? Tp xku sangka rupanya jodoh b adalah depan mata b sebenarnya.

Tp ikhlas b cakap b takut untuk meluahkan perasaan tu kat bb dulu coz b ni apalah sangat, xberharta, duit xbyk gaji xbesar. Cuma cukup untuk menyara hidup kita je. Lagipun b ni mana la handsome berbanding boy bb dulu kan? Apa pun bermula pada hujung tahun 2009 bila b single n bb pun single time tu apalagi kasi cucuk jarum dalam2 ar. Hahahhahaha .... Sib baik bila b cucuk jarum bb pun cam suka gak. Akhirnya pada 1 Januari 2010 kita dah dekat ngan ikatan merisik. Tp lau diikutkan kita xde pun bercinta kan? N then pada 12 jun 2010 kita ditunangkan dan diijab Kabul dengan sekali lafaz je. ( amcm hebat x suami mu)

Tp apakan daya jarak kita pulak sebagai pemisah untuk kita memadu asmara sebagai pasangan suami isteri. T p apa pun Allah Maha Kuasa dia berikan kita rezki lagi dengan memberikan kita bakal cahaya mata. Ikhlas jauh disudut hati b xpenah b rasa puas bb bersama bb. Bilakah masanya kita akan bersama kan. Setiap hari b mengimpikan balik umah ada orang sambutkan b dengan senyuman, masak untuk b, temankan b tido ketika malam, kuar sama2 huhuuh....tp bila tu beluum tahu lagi kan? Huhuhuh adakala b balik umah cam malas je nak balik umah coZ bb xde.

Harap dugaan ini akan berakhir nanti, bukan mudah melayari hidup berumah tangga PJJ ni. Lau belajar PJJ bagus la tp hidup berumah tangga ni bahaya. Tp apepun suatu hari nanti ia akan tiba jua. Cuma kita kena kental menghadapi sume dugaan dan badai yang datang dengan tenang coz syaitan suka menghasut kita agar melakukan kejahatan. Syaitan ni lau menda baik mmg feveret nak ganggu tp percayalah kesetiaan, keutuhan cinta b pada bb xkan pudar walau sekelumit sekalipun. B harap begitu jua pada bb k.

Apapun b jua ucapkan ribuan terima kasih kerana memberikan b bakal zuriat. Walau pelbagai dugaan yang bb tempuhi dari mula sehingga kini usianya 6bln lebih dalam kandungan bb, demi keluarga kita bb sanggup hadapi dengan tenang walaupun adakalanya sehingga membuatkan bb demam. B amat ghargai pengorbanan bb. Pengorbanan seorang ibu yang paling besar adalah ketika mengandungkan anak kan? Jadikan ini sebagai kekuatan untuk bb terus kuat walaupun b tau ia bukan mudah untuk bb hadapi dengan sendirian tanpa b disisi ketika bb memerlukan b. Begitu jua dengan b syg, bila malam tu terasa sunyi sgt.

Adakalanya sehinggakan sampai terbawa dalam mimpi b tau. Ingtaan b xkan pudar sampai bila2 sehingga lah b pergi mengnadap Allah s.w.t. Selagi jantung dan nadi b berdetak, selagi b masih bernafas, selagi b mempunyai kudrat selagi itulah b akan cuba membahagiakan orang yang amat penting dalam hidup b skng ni. Sekarang ni bb kita tolak semua masalah yang berada di depan kita k, kita focus pada yang satu matlamat kita adalah membentuk sebuah keluarga yang bahagia dan harmoni. Lagipun tahun ni kita bakal menerima tanggungjawab yang lebih besar lagi iaitu membesarkan cahaya mata yang bakal bb lahirkan nanti. B harap kita dapat menjalani dengan tenang dugaan dan cabaran yang mendatang.

Sebelum b mengakhiri coretan b yang ntah apa ni, hayati lah lirik lagu dari Anuar Zain ni SEDETIK LEBIh. Cuba fahamkan bait2 lagu ni. Ni semua luahan hati b untuk bb yang jauh di mata tapi dekat sgt di hati b ni.....SALAM SAYANG DARI SUAMI MU DI KEJAUHAN

SEDETIK LEBIH

Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu


Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa


Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya


Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu


Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu



EDRY ABDUL HALIM






hanya ini yang mampu ku beri buat mu sygku untuk membuktikan cintaku padamu

No comments: